Persbericht: Lexus’ oogappel LF-LC debuteert in Genève
- mrt 8th. 2012
- Toegevoegd inConcept
Europese première voor winnaar EyesOn Design Award
Lexus’ oogappel LF-LC debuteert in Genève
De gelauwerde Lexus LF-LC beleefde vanochtend op de Autosalon van Genève zijn Europese debuut. De 500 pk sterke LF-LC is een door Lexus in Californië getekend studiemodel voor een Full Hybrid 2+2 sportcoupé. De auto mag worden gezien als een duidelijke vingerwijzing naar de toekomstvisie van Lexus. Daarin omarmen sportiviteit, design, duurzaamheid en innovatie elkaar.
Bij zijn werelddebuut op de autoshow van Detroit sleepte de Lexus LF-LC meteen een prijs in de wacht: de EyesOn Design Award voor het beste studiemodel. De sportcoupé toont de nieuwe ontwerptaal van Lexus, voorzien van een opvallende 3D-grille. En profil valt de dynamiek van het silhouet op. Het lijnenspel van het passagierscompartiment loopt door tot aan de achterzijde. Daar is de vormtaal van de grille terug te zien in het ontwerp van de achterkant en de uitlaat met vier pijpen.
500 pk en achterwielaandrijving
De motor van de LF-LC is voorin gemonteerd, maar overeenkomstig zijn karakter heeft de sportcoupé achterwielaandrijving. De Avanced Lexus Hybrid Drive-aandrijflijn levert een vermogen van 368 kW (500 pk) en heeft een CO2-uitstoot van minder dan 150 g/km. Deze combinatie staat garant voor zowel extreme prestaties als buitengewone efficiency.
Geavanceerde technologie
In lijn met het sportieve karakter van het studiemodel is het interieur van de LF-LC op de bestuurder gericht. Hier gaan organische vormen en zacht aanvoelende materialen hand in hand met geavanceerde technologie. Zo is de sportcoupé uitgerust met een ‘remote touch screen system’ dat de bestuurder in staat stelt de auto te bedienen zonder de blik van de weg te halen of te hoeven reiken.
Informatie en navigatie
Ook zijn er liefst twee 12,3 inch lcd-schermen aan boord: een voor informatie, de ander voor het navigatiesysteem. Met een touchscreen op de middenconsole zijn onder meer de audio, de climate control en het navigatiesysteem te bedienen. Ieder portier is eveneens van een touchscreen voorzien om de ruiten, spiegels en elektrische stoelverstelling te bedienen. Ook kunnen de inzittenden er hun persoonlijke voorkeuren voor het entertainmentsysteem mee aanpassen.